Pro školy

Objednávání programů:

Programy je možné objednávat i na čas mimo otevírací dobu galerie (ÚT - NE, 10:00 - 18:00)

Minimální počet účastníků programu: 6.

Kontakt pro objednání: atelier@gocarovagalerie.cz / 724 130 225.

Součástí vstupenky na program je po jeho skončení možnost samostatné prohlídky výstavy, ke které se daný program váže, pokud se návštěva uskuteční během otevírací doby galerie.

Bezbariérové programy jsou označené ikonkou ♿

 
Cena programu:

50 Kč/žák(pedagogický doprovod zdarma)

Roční vstupenka pro školy: 3000 Kč
Obsahuje neomezený vstup na všechny výstavy v průběhu kalendářního roku a průkaz na 10 doprovodných edukačních programů. Další průkaz na 10 doprovodných programů lze dokoupit v průběhu roku k již zakoupené roční vstupence za zvýhodněnou cenu 2500 Kč.


Rychlý výběr z krátkodobých výstav:
▸Žitý sen Andyho Warhola (GG v Automatických mlýnech)
▸Nové (n)emoce (Dům U Jonáše)
▸ZNÁMÍ/NEZNÁMÍ (Dům U Jonáše)

 

Nabídka animačních a edukačních programů

▶ Gočárova galerie v Automatických mlýnech

web_dsf3135

 

▸ Stálá expozice TRANSMISE

Umění naslouchat aneb Cesta člověka

Kdo jsou lidé na obrazech a co vypovídají jejich gesta a výrazy v tváři? Ve stálé expozici Transmise se prostřednictvím sousoší L. Seefried Matějkové vydáme na imaginární cestu časem. Prozkoumáme, jak výtvarná díla zrcadlí svou dobu, historické události i nás samotné. Navážeme rozhovory s postavami z děl K. Lhotáka., J. Čapka nebo K. Válové a vlastní kresbou je umístíme do nového kontextu.

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, VŠ.

Časová dotace: 75-90 minut.

Klíčové kompetence: k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.

Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a společnost.

Mezioborové vazby: dějepis, občanská výchova.

 
Ticho promlouvá aneb Cesta přírody

Prostorem, který nám odjakživa nabízí místo k odpočinku, inspiraci či meditaci,  je příroda. Pojďme se vydat na procházku krajinami z obrazů: zaposloucháme se do zvuků přírody a odpočineme si mezi zelenými tóny malovaných lesů. Poznáme, jak se v průběhu století měnila krajina na obrazech od konkrétní k abstraktní, od akademické po stylizovanou. Formy stylizace aplikujeme i ve vlastní tvorbě krajiny koláží z papíru.

Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, SŠ.

Časová dotace: 60-75 minut.                        

Klíčové kompetence: k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.

Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a příroda.

Mezioborové vazby: přírodověda, vlastivěda.



▸Žitý sen Andyho Warhola

25. 2. 2025 - 27. 4. 2025

Zrcadlení příběhů

Vydejte se s námi do světa pohádek Hanse Christiana Andersena, jak je zachytil Andy Warhol. Společně objevíme příběhy ukryté v jeho dílech a necháme se inspirovat jejich barevností a hravostí. Děti si vytvoří vlastní obrázek pomocí techniky šablonového tisku, při které prozkoumají kouzlo souměrnosti a zrcadlového efektu. Vzniknou pohádkové otisky, ve kterých děti propojí Andersenovy příběhy s vlastními nápady a fantazií.

Cílová skupina: MŠ, 1. stupeň ZŠ.

Časová dotace: 60-75 min.

Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Jazyk a jazyková komunikace, Matematika a její aplikace.

Mezioborové vazby: český jazyk, pracovní činnosti.



Ikonické portréty

Barevný svět ikonických děl Andy Warhola otevírá otázky o identitě, masové produkci a vztahu umění s popkulturou. V programu se zaměříme na slavný Warholův autoportrét i podobiznu Marilyn Monroe, která se stala symbolem pop artu. Otevřeme prostor diskuzi nad uměleckou hodnotou sérií grafických tisků, autorských kopií i současným fenoménem děl vytvořených generativní AI. Pomocí techniky sítotisku žáci vytvoří vlastní verzi Marilyn Monroe, kterou obohatí o prvky aktuálních trendů a svůj osobitý styl.

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, VŠ.

Časová dotace: 75-90 min.

Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a společnost.

Klíčové kompetence: komunikativní, sociální a personální.

Mezioborové vazby: dějepis; informatika; občanská nauka / základy společenských věd.



Komentovaná prohlídka výstavy Žitý sen Andyho Warhola

Interaktivní komentovaná prohlídka nabídne vhled do umělcova života a jeho tvůrčího procesu.

Časová dotace: 60 min.

Cílová skupina: ZŠ, SŠ, VŠ.

Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a společnost.

Mezioborové vazby: společenské vědy / základy společenských věd.

 

Stálé programy

Od zrnka k umění / interaktivní prohlídka budovy Gočárovy galerie

Není tomu tak dávno, co se budova Gočárovy galerie otřásala provozem mlýnských strojů, hlubinná sila ukrývala tuny obilných zrn a čerstvě namletá mouka zásobovala nejednu pekárnu. Během interaktivní prohlídky projdeme zrekonstruované prostory Gočárovy galerie v budově bývalých Automatických mlýnů a seznámíme se s jejich příběhem, který začal před více než 100 lety. Podíváme se, jak se mlýnice a silo proměnily do své dnešní výstavní podoby. Za příznivého počasí se pokocháme pohledem na Pardubice i areál Automatických mlýnů ze střešní terasy. Povídat si budeme i o Josefu Gočárovi a jeho vybrané stavby si návštěvníci pomocí razítek zachytí na vlastní časovou osu.

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, ZUŠ, VŠ.

Časová dotace: 60-75 minut.

Mezioborové vazby: dějepis, architektura.

-

img_0776



▶ Gočárova galerie v Domě U Jonáše



▸ZNÁMÍ / NEZNÁMÍ
29. 1. 2025 - 1. 6. 2025


Galeristou na zkoušku

Nahlédněte s námi do zákulisí galerie! Kde jsou umělecká díla uložena a co všechno se musí stát, než se umělecké dílo objeví na výstavě? Ponoříme se do světa umění a vyzkoušíme si roli kurátorů i tvůrců. Žáci technikou kresby a koláže vytvoří „umělecká díla“ a zaplní papírový model vlastní výstavní místnosti. Společnými silami navrhneme výstavu, která vzniklá mini-díla propojí do tematických celků.

Cílová skupina: MŠ, 1. stupeň ZŠ.

Časová dotace: 60-75 min.

Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a svět práce.

Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.

Mezioborové vazby: pracovní činnosti.


▸Nové (n)emoce

29. 1. 2025 - 1. 6. 2025

Labyrint emocí

Každá doba přináší něco nového – vynálezy, témata, výzvy i naděje. Jaké problémy a otázky řeší generace Z? A jak by na ně reagovala generace Alfa? Účastníci vytvoří výtvarný návrh možného řešení jedné z výzev a zároveň vyjádří své emoce, které s touto tématikou souvisejí. K dispozici budou kresebné výtvarné prostředky i materiály pro prostorovou tvorbu. Výstupem programu bude společná instalace, ve které propojíme kreativní nápady, emoce a reflexi současnosti.

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, VŠ.

Časová dotace: 75-90 min.

Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a společnost.

Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.

Mezioborové vazby: občanská výchova, informatika.



▸RABBIT HOLE

RABBIT HOLE je výstavní cyklus prezentující nejrůznější formy digitálního umění a umělecké tendence s ním spojené (digitální instalace, site-specific, videoart atd.). Rabbit Hole, králičí nora, kterou hrdinka slavného příběhu Lewise Carrolla sestupuje do magického světa divů a zázraků, je metaforou vstupu do stále se rozrůstajícího univerza současného umění, jehož drtivá část zůstává běžnému návštěvníkovi galerií doposud skryta. 

JANA BERNARTOVÁ: Vidím všude jen tekuté krystaly. Cítím fantomové vůně.

2. listopadu 2024 - 25. května 2025

Vůně modré vzpomínky

Edukační program k výstavě Jany Bernartové nás provede tématy instalace, konceptuálního umění a smyslového vnímání. Prostřednictvím barev a vůní se zaměříme na to, jak se různé informace získané smysly prolínají a jak si je následně pamatujeme. Budeme diskutovat, jestli a jak se subjektivní vjemy mohou spojit do objektivní zkušenosti. Díky interakci s uměleckým dílem žáci rozvinou vlastní představivost a senzuální citlivost.

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, VŠ.

Časová dotace: 60-75 min.                                     

Klíčové kompetence: komunikativní,  sociální a personální, k učení.

Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a společnost,  Informační a komunikační technologie.

Mezioborové vazby: občanská výchova, informatika.

Stálé programy

O Jonášovi a velrybě

Reliéf s námětem Jonáše a velryby tvoří součást štukové výzdoby jedné z budov Gočárovy galerie, Domu U Jonáše. Kdo Jonáš byl a jak se přihodilo, že se ocitl až ve velrybím břiše? S tímto biblickým příběhem se nejmladší návštěvníci galerie seznámí prostřednictvím dialogu, vyprávění, výtvarné aktivity a dramatizace.

Cílová skupina: MŠ, 1. stupeň ZŠ

Časová dotace: 60-75 min                                        

Klíčová slova: Jonáš a velryba, bůh, příběh, mořský svět, dramatizace.

Rozvíjené kompetence: k řešení problémů, komunikativní, sociální – personální kompetence.

Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, Umění a kultura.

Mezioborové vazby: prvouka.

 img_1314